Toscakakor

Såhär blev toscakakorna jag bakade i förra veckan. Min sambo som agerade avsmakare gav dem betyget "Goda, men inte lika goda som mazarinerna". Mina kollegor, som jag i själva verket bakade till, verkade också tycka om dem. "Nästan godare än köpta" var det någon som sa.
.
Ganska pilliga att få till men resultatet blev ganska fint till slut. Känns trevligare att bjuda på små portionskakor än på en hel tårta. Receptet kommer från Jan Hedhs 277 sorters kakor. Jag tyckte inte riktigt att proportionerna stämde, bland annat tog toscasmeten slut innan alla kakor var glaserade, så jag fick koka ny mitt upp i allt. Men det kan ju bero på att jag fick några fler kakor än vad receptet sa.
.

.

Idag ska jag och några andra pysselsugna åka till Söderköping och Korps handelsbod och köpa material till nya medeltidskläder. Jag är riktigt sugen på att dra fram symaskinen och sätta igång. Fast det kommer att dröja innan det blir klart förstås, och tålamod är ju inte min starka sida.


Kommentarer
Postat av: Joanna

Åh, så goda de såg ut att vara:) Kan man få receptet?:)

2012-05-14 @ 14:25:22
URL: http://iheartbaking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0