Bröd med äpple och öltappning

Det här brödet, som bakades under sportlovsledigheten, var gjort på kli, flera olika mjölsorter, äpple och russin. Resultatet blev fina och goda limpor. Lagom krångligt att få till dessutom. Jag började med degen på kvällen och fortsatte nästa morgon, det är ett ganska trevligt sätt att baka på tycker jag. Eftersom vi har så liten frys gav jag bort en limpa till bror och svägerska (som tack för hjälpen med bilen) och en limpa fick mina kollegor till fredagsfikat. Sötsugna som kollegor brukar vara fick de även toscakaka, men det tar vi en annan gång.
.

.

Idag fortsätter öltillverkningen på Haga. Lagern som vi har haft i källaren har nu jäst klart och ska tappas på flaska, kolsyresättas och kapsylas. Om ytterligare någon vecka får vi förhoppningsvis smaka på vår första underjästa öl, det blir spännande.

.

Nästa vecka ska vi åka och titta på ett litet hus som vi är riktigt sugna på, så sugna att vi äntligen lyckades få till det där lånelöftet.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Gud vilka fina limpor! Dem vill man ha receptet på!

2012-03-04 @ 13:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0