Husfar i köket

I helgen har jag haft sällskap i köket eller vid närmare eftertanke är det nog jag som har varit sällskapet. Min rare gubbe bestämde sig för att vara huslig i helgen så under lördagen var han hemma och bakade bröd medan jag befann mig i Linköping och bar möbler och körde kartonger. Vad hände med stereotyperna?
.
Hålkakorna, som inte fick så mycket till hål, är från ett av mina recept. De blev riktigt fina och förmodligen väldigt goda också. Jag har själv ännu inte smakat men det kommer.
.

.
Idag har husligheten fortsatt då jag efter önskemål invigde Mikael i muffinsbakandets värld. Han ville lära sig baka muffins eftersom jag aldrig bakar de han tycker bäst om, nämligen dumlemuffins. Jag vill bara baka sådant som jag inte redan provat. Förmiddagen har alltså ägnats i köket. Bakandet gick bra och jag kunde lägga upp ett par byxor under tiden.
.
Vi har inte smakat på muffinsarna än men de ser ju riktigt fina ut, alldeles lagom stora och toppiga. Fantastiskt fina förstagångsmuffins.
.

.
Det är mysigt att pyssla i köket tillsammans och det händer ganska ofta nu för tiden. Mer av den varan tycker jag. Nu ska vi dock åka iväg och pyssla om bilen lite, tvätta, hälla på olja och annat manligt. Sedan ska vi övningsköra lite så att bilen inte fryser till i morgon.
.
Trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Dina-Maria

kul ni verkar ha...och duktiga..måste snart komma och hälsa på så jag får smaka på alla läckerheter ni skapar...

2012-02-12 @ 15:01:47
Postat av: Therés

Ja, det får du göra. Jag har även bakat LCHF-bröd idag och är sugen på att prova att göra en LCHF-smörgåstårta.

2012-02-12 @ 15:37:26
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0