Chokladkolakakor

De här allt för goda kakorna bakade jag förra veckan när jag hade några handarbetande damer på besök. De (kakorna) ska föreställa en blandning mellan kolakakor och chokladsnitt, vilket visade sig vara en mycket lyckad blandning. Kakorna blev lite lagom sega, halvmjuka och påminde lite om kladdkaka fast i småkaksform. Alldeles för goda för att finnas i det här hemmet för ofta.
.
Receptet fick jag av en kollega som trodde att kakorna skulle passa mig. Jag provade att googla kakornas namn och hittade ett mer eller mindre identiskt recept här. Så om någon vill ha smaskiga kakor till helgen kan jag rekomendera dessa. Bra val DN.
.

.

Under kakorna skymtar en bild på Carolikyrkan i Borås.

.

Idag har vi städat, om två dagar är det lov och i helgen får vi besök från Stockholm. Med lite tur har snön smält och våren kommit till i morgon.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0