LCHF-våfflor

Alla som undviker kolhydrater säger sig må bättre av det, så sedan ungefär en vecka tillbaka provar även jag detta. Eftersom jag är vegetarian kan jag inte dra det till sin spets och helt utesluta kolhydrater, något jag antagligen ändå inte hade velat, men det blir en stor minskning. Det blir ganska mycket mjölkprodukter för mig och enligt strikt LCHF är det för mycket kolhydrater för att egentligen vara godkänt, men sådant struntar jag i.
.
Den första veckan har gått bra och jag känner mig inte nämnvärt annorlunda. Jag har blivit lite tröttare under och efter träning men det är det enda.
.
Igår provade jag att baka LCHF-vänliga våfflor. De blev ganska goda, inte lika feta och frasiga som vanliga våfflor men ändå helt okej. Våfflorna är gjorda på ägg, grädde och fiberhusk. Lite salt i smeten hade nog varit bra.
.
.
Visst ser de fina ut?

Kommentarer
Postat av: Marlene

Hej,

vad kul att du har bestämt dig för att prova LCHF. Hoppas att du som jag och många andra kommer upptäcka många fördelar!



Jordnötssmör innehåller inget socker men en del kolhydrater. Det är dagsdosen av kolhydrater som styr. Dock innehåller det ju jordnötter som har giftet lektin i sig som man bör undvika. Jag kan ta en matsked då och då när jag är sugen men försöker låta bli ;)



Lycka till!

2011-11-12 @ 16:30:56
URL: http://levamedlchf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0