Dramatik på Boda

Katterna har bott hos min syster Lovisa www.needthatcadillac.blogg.se medan jag och min fästman var i Kina, även nu då vi bor i mors sommarstuga strax utanför Borås, har katterna fått njuta av min syster och hennes lillstora Sylvias sällskap. Igår när vi var på besök hände det som jag alltid är rädd för ska hända.

Jag skulle hämta nål och tråd i min systers sovrum och när jag gick in såg jag Vera sitta på fönsterbrädet, på fel sida om rutan. Jag hann inte mer än att dra efter andan innan hon kom in från fönstret som inte var öppet med många centimeter. De nästföljande minuterna letade vi febrilt efter Viola. När vi insåg att hon inte var i lägenheten skyndade vi ut på gården. En pojke berättade för min syster att han sett katten hoppa från fönstret på andra våningen för att sedan försvinna in i några buskar på gården. Jag och Lovisa gick och lockade på henne och efter en stund svarade hon med ynkliga jamanden och tassade fram från sitt gömställe under en bil.
Dramatiken slutade utan några olyckor som tur var men jag mår fortfarande lite dåligt när jag tänker på vad som
skulle kunna ha hänt.
Notera att jag och mina ögonstenar har gemensamma intressen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0