Surdegen Sture

Tidigare idag kom jag att tänka på min surdeg och insåg att jag nog haft den ganska länge. Eftersom jag för daglig journal sedan ett par år tillbaka hittade jag ganska snart datumet då jag satte degen. Det var på dagen precis ett år sedan. Ganska fantastiskt att jag kom att tänka på min Sture, som degen heter, just idag. Jag och Sture har förmodligen utvecklat telepatisk kontakt under året som gått!

Har den äran Sture!





Degen luktar fortfarande friskt och har aldrig möglat, så jag antar att den har livet i behåll. Jag använde degen senast för en vecka sedan då jag bakade ett av Jan Hedhs bröd. Tyrolerbröd närmare bestämt, med en jästid på 12+1+1 timmar samt en del bearbetande i hushållsassistenten. Brödet blev lite väl lågt men var syrligt och gott som sig bör.
 





Kommentarer
Postat av: Lovisa

Blä!

2011-01-23 @ 23:00:01
URL: http://needthatcadillac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0