LCHF-Saffranskex

Små nyttiga frökex med smak av saffran och kanel, ett eget påhitt från förra helgen. Smakade väldigt gott tillsammans med lite phliadelphiaost. Saffran är fint och i år är det inte särskilt dyrt heller. Jag funderar vad mer man kan hitta på med saffran, förslag mottages.
.
Ugnstemperatur: 175°C
.
100 g kokos
100 g skalade sesamfrön
25 g solrosfrön
2 msk psyllium
0,5 tsk salt
1 påse saffran
3 dl vatten
kanel
.
Blanda samman alla ingredienser och låt stå en stund och svälla. Bred ut smeten tunt på en plåt med bakplåtspapper och strö över ett tunt lager med kanel. Grädda mitt i ugnen i 20 minuter. Ta ut plåten, skär upp kexen och vänd på dem, grädda i ytterligare 20 minuter. Låt stå i eftervärme vid behov.
.
.
Jag är sugen på att baka eller pyssla med någonting idag men jag vet inte alls vad jag ska hitta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0