Knäckebröd med russin

Sista dagen på påsklovet bakade jag knäckebröd, vilket för övrigt resulterade i två dagar med träningsvärk i magen, men då blev det riktigt fina knäckebröd. Knäckebröd ska kavlas riktigt tunt för att bli knäckiga och inte sega. Tydligen tar jag i med hjälp av magmusklerna, vilket i och för sig är väldigt bra. Tänk om jag bakade knäckebröd varje dag, vilka magmuskler jag skulle ha.

Knäckebröden består av vetemjöl, rågsikt, grahamsmjöl, kummin, fänkål, russin samt lite fler ingredienser som jag inte orkar nämna.

Mina kollegor ska få smaka på knäckebrödet i morgon då det är jag som har fredagsfikat. De sötsugna kan vara lugna dock, i skrivande stund bakar jag riktigt feta, amerikanska kakor till dem.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0