Små blir stora

Katterna Vera och Viola som fortfarande bor hos mig och kommer göra så även i fortsättningen, är inte så små längre. De behöver inte längre hjälp för att ta sig upp på fönsterblecket och även om de vet att de inte får hoppar de utan problem upp på diskbänken ibland, de tror att om de hukar sig i diskhon så syns de inte. Förutom att hoppa upp på otillåtna platser tycker de om att tjuva saker från mitt och min sambos skrivbord, vi kan inte ha några pennor, suddigum, läppbalsam eller annat småplock liggande. Hur en penna kan vara så rolig förstår jag inte.




För ett par dagar sedan var vi hos veterinären för första gången och katterna fick sin första spruta. Vera var ganska gapig på vägen dit och tyckte inte alls om att sitta i transportburen, hon tyckte inte om veterinären heller men hon fick sin spruta och snabbt gick det. Viola var lugnare och tyckte inte illa om vare sig buren eller veterinären. Om en månad blir det ytterligare en spruta och någon gång efter det är det dags för kastrering och tatuering i öronen. Det senare kan tyckas onödigt eftersom de är innekatter men om olyckan skulle vara framme och de smiter ut någon gång i framtiden kan det vara bra med en tatuering. Inte för att de skulle komma särskilt långt, de små fegisarna. Nåväl, tydligen är jag en Crazy Cat Lady som bloggar om mina katter, så det är bäst att jag slutar nu.


Kommentarer
Postat av: Dina-maria

Så fina dom är jag skulle hemskt gärna hälsa på dom

2009-10-16 @ 20:33:15
Postat av: Dina-maria

Så fina dom är jag skulle hemskt gärna hälsa på dom

2009-10-16 @ 20:41:08
Postat av: Therés

Ja, men det är inga kattungar längre, riktigt stora börjar de bli. Du får komma och hälsa på dem när du hinner och kan.

2009-10-17 @ 10:02:12
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0