Små söta odjur

Det bor för tillfället två katter hemma hos mig och min sambo. Katterna heter Viola och Vera och de ägnar helst sina dagar åt att jaga små bollar som låter mycket, slakta IKEA-möss, klättra på möbler samt äta och bajsa, om kvällarna hinner de förstås med lite klapp och mys framför TV:n. Trots att katterna bara har varit här i lite mer än en vecka har de hunnit med en hel del, de har fått ett takhögt klätterträd, de har badat och fått klorna klippta samt tagit en kort promenad i trädgården. De har naturligtvis även haft sönder några småsaker, en ljuslykta, ett bokstöd och en glödlampa, men man förlåter dem lätt.



Det fina trädet sattes ihop av sambon som helt plötsligt plockade fram en oanad händighet, han fick förstås en hel del hjälp av trädets användare.



Katternas första promenad var en aning nervös och det tog en stund innan de vågade ge sig ut på gräsmattan. Väl ute var det dock ganska spännande, åtminstone för Viola, den helsvarta katten, Vera var mer skeptisk och ville helst sitta på stenplattorna.



Kattern har en del konstiga idéer för sig, de är väldigt fixerade vid saker som är stängda, till exempel sopskåpet och skafferiet. De gillar dessutom att krypa in i trånga utrymmen, idag när jag kom hem från jobbet låg Vera och sov i vår trädgårdsvattenkanna, det såg inte alls bekvämt ut. Men vad vet jag, jag är ju ingen katt.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Åhhh..jag måste ha Vera, hon är verkligen bedårande söt!

2009-07-09 @ 20:54:38
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/
Postat av: Therés

Nej men det får du inte! :)

2009-07-09 @ 22:01:56
URL: http://bakomfoten.blogg.se/
Postat av: Dina-Maria

Väldigt fina katter,tycker det ser ut som om jag har satt min prägel på dom, jag är nog en bra katt mamma. De ser ut att må bra och trivs hos er, hoppas du och Mickael behåller dom. DMJ

2009-07-18 @ 10:12:36
Postat av: Therés

Ja, det är väldigt snälla och goa katter, precis som alla katter från Svensgärde. :)

2009-07-18 @ 18:07:05
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0