Födelsedagsmuffins

De här muffinsarna bakade jag till mig när jag fyllde år, det var nu ett tag sedan men jag kan visa dem ändå. Det var nämligen muffinsar i min smak, kladdiga, knäckiga och med smak av kokos, hallon och vit choklad, eftersom det var ett festligt tillfälle garnerade jag muffinsarna med en klick grädde och ett hallon. Det ursprungliga receptet kommer från tidningen Allt om mat, en för övrigt ypperlig tidning.

Ugnstemperatur: 200°C
   100 g vit choklad
   100 g smör
   2 ägg
   2 dl strösocker
   2 tsk vaniljsocker
   2 dl vetemjöl
   3 dl riven kokos
   125 g hallon
Garnering:
   grädde
   hallon

Grovhacka chokladen, smält smöret och låt det svalna. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker pösigt. Tillsätt mjöl, kokos och smör och blanda till en jämn smet, blanda till sist i choklad och hallon. Fördela smeten i tolv muffinsformar och grädda i mitten av ugnen i tjugo minuter, låt svalna på galler.


Kommentarer
Postat av: Sara

Mmmm, ser mumma ut! Synd att vi har vår "anti-sötsaker-diet" jag känner abstinensen :)

2009-09-01 @ 16:06:49
Postat av: Therés

Ja, inga sötsaker för dig ... eller mig.

2009-09-06 @ 07:26:48
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0