Tillbaka i landet

I går kom jag åter till Sverige efter en fantastiskt trevlig vecka i Spanien tillsammans med min mor och syster. Orten vi besökte var över förväntan mysig och resan kunde förmodligen inte ha blivit mer lyckad. Spanjorerna var charmiga och artiga men kunde inte mycket engelska, så att min syster höll uppmärksamheten uppe på spansklektionerna var vi tacksamma för.
 
 
Vår pool som vi hängde vid ganska ofta och som vi hade utsikt över från balkongen. Eftersom alla andra gäster på lägenhetshotellet var ganska lata kunde vi ha poolen för oss själva om morgnarna.
 
 
En av resans höjdpunkter (trots sjösjuke-omständigheter) var ett besök på ön Tabarca. Vattnet runt ön var kristallklart och vi snorklade i flera timmar. Märkligt nog hade vi dessa klippor nästan för oss själva, de andra turisterna hängde vid en större sandstrand som var mer lättillgänglig, men inte lika spännande. Några blåmärken, blöta kläder och en häl märkt av sjöborrar var snorklingen värd.
 
 
 
En annan höjdpunkt var marknaden som knappt aldrig stängde och som hade något nytt roligt att titta på varje gång vi kom förbi. Andra saker jag kommer att sakna är alla kaffe-, drink- och glasspauser, sådana borde man ta fler av i livet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0