Min kaffemaskin

När vi var och handlade förra helgen gick vi förbi en hylla med kaffemaskiner, jag pekade på en och sa att jag ville ha den någon gång. Dagen därpå var samma maskin nedsatt med 500 kronor, att jag då skulle köpa den var inte mycket mer än ett konstaterande. Egentligen har vi redan ganska fullt i köket men den var ju så liten och smidig så det gick att ordna.
.
Än så länge har jag inte så många smaker men det ska nog ge med sig. Eftersom mor min har en likadan maskin har jag redan provat ganska många olika kapslar. Godast hittills har nog varit Chai Te Latte som visserligen inte smakar jättemycket kaffe, men är hur god som helst ändå.
.

.

Idag har ölbryggning stått på schemat. Vi har tänkt göra pilsner länge men eftersom det inte har varit så kallt förrän nu har vi inte kunnat, pilsner ska nämligen jäsa i ynka 10 graders värme. Så kallt har vi i vår matkällare då det är 10 minusgrader ute. Så nu måste kylan tydligen hålla i sig.

 


Kommentarer
Postat av: Erik Jögimar

Du får gärna hojta till med hur det går med ölen. Vi har också funderat på det, men vår enda jäshink är full till bristningsgränsen just nu :p

2012-02-06 @ 11:44:43
URL: http://www.jogimar.se
Postat av: Therés Johansson

Vi har gjort flera lyckade satser med öl, gå in på kategori Bryggeri och makeri så ser du hur vi har gjort.



Vi har inte en enda jäshink hos oss, vi tycker att de är för fula och ocharmiga. Vi har fem glasballonger (damejeanner) i olika storlekar, förutom att de fungerar ypperligt är de såpass fina att de får stå i vardagsrummet som prydnader. Rekommenderas framför plasthinkar man bara vill gömma undan.

2012-02-06 @ 13:54:08
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0