Mera mousse

Mouse är förmodligen den ultimata efterrätten. Det passar vanliga människor (dvs. vegetarianer som mig), köttätare, veganer, och lchf:are. Det enda man behöver göra är att variera grädde och sockermängd beroende på vem som ska bjudas.
.
På Mikaels födelsedag gjorde jag mousse på mörk choklad och med rårörda hallon till. En klick grädde och lite mynta passade bra till.
.
Precis som tidigare är moussen gjord på två äggulor, 2 dl grädde och 100 g choklad. Jag gjorde dessutom en vegansk variant på enbart sojagrädde och choklad, den var nog också god för den försvann ganska fort.
.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ja mums, min var ju godast!

2011-09-27 @ 16:20:42
URL: http://needthatcadillac.blogg.se/
Postat av: Ola

Sv; Nä, just denna dockan är en specialdocka, som är gjord just för tårtor. Den förra dockan "lånade" jag från min dotter, så den tog jag av benen på. Så jag får väl köpa en ny till henne :-)

Men ingen av dockorna hade alltså ben.



Håller med, mousse är en perfekt efterrätt som passar alla! Snyggt!

2011-09-27 @ 21:16:14
URL: http://olashembageri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0