Vinbärsvin

Förra söndagen buteljerade jag och min sambo vinbärsvinet som vi satte på jäsning under slutet av sommaren. Vinet smakade gott redan nu men ska ändå lagras fram till våren innan vi börjar dricka det. Däremot är det snart dags att smaka på palsternacksvinet som har stått i ett år snart.
.
Innan vi buteljerade vinet var vi tvungna att rengöra och ta bort etiketter från flaskorna. Det är ett fruktansvärt tråkigt jobb men som tur är behöver vi bara göra det en gång, med varje flaska visserligen. Vi använder oss av vanliga vinflaskor som vi druckit ur.
.
.
.
I burken sparade jag bottensatsen från vinet. Idag ska jag väcka liv i den jästen som finns i burken och förhoppningsvis kunna använda det till ett äppelvin. Jag tänkte slänga ned russin och rivet äpple så får vi se om det händer något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0