Julpyssel

Igår julpyntade vi lägenheten, ljusstakar, stjärna och några tomtar, jag är en sådan som tar fram allt pynt på en gång. Hade vi en julgran stod den redan i vardagsrummet. Men vi har ingen. Jag gjorde också i ordning en julgrupp med hyacinter och idag fick adventsljusstaken lite pynt också.
.
En katt har redan varit och grävt i julgruppen men vad annat kan man räkna med när man gör i ordning skålar med alla möjliga roliga leksaker i, för att inte tala om jord. Jord är bra grejer.
.
.
Mikael gick ut i snålblåsten och plockade granris åt mig. <3
.
.
Det är lite mysigt att pynta saker eller göra poperi som Mikael säger. Min mamma pysslar mycket med sådant så det får mig att tänka på henne.
.
Jag ska passa på att visa vår nya fina bonad som Mikael hittade på en loppis. Han har varit ute efter den sedan han såg den första gången hemma hos min äldsta bror. Bonaden beskriver vad man ska göra varje dag i december. Gammal svensk bondejul heter den. Jag satte upp den här bonaden samt en till som vi har och jag är väldigt nöjd med min upphängningsanordning. Bonaderna blev helt förskonade från spikar och sådana dumheter. Jag är ganska bra.
.

.
Idag har vi bakat lussekatter och vörtbröd och sedan bjudit på adventsfika. På kvällen fick vi en ny släkting som vi förhoppningsvis får träffa snart.

Kommentarer
Postat av: Tant Gul

Fint julpyssel. Hoppas du har en trevlig andra advent.

2011-12-04 @ 20:04:04
URL: http://tantguslblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0