Den däringa bilen ...

Förra veckan blev min bil fyra fina vinterdäck rikare och ett styck handbroms fattigare. Lite otippat kan tyckas men jag är inte helt förvånad, det är lite av en trend vi håller på. Snart har jag bytt så mycket i min bil att den nästan kan kallas ny. Den borde åtminstone uppgraderas från en 00:a till en 08:a. Det får nog bli så.
.
Eftersom de flesta människor har ett genuint intresse för ting som finns inuti bilar, ska jag visa er en bild på min handbroms. Som ni ser är vajern ganska rostigt och det lilla fästet också. Så kunde vi tydligen inte ha det. Kollegan som hjälpte mig med handbromsen tyckte att jag skulle ta med den hem och visa min sambo. Fanns där ett litet antagande om att han skulle kunna mer om handbromsar än vad jag kan? Pliktskyldigt visade jag handbromsen när jag kom hem och fick ett måttligt intresserat "Jaha" till respons.
.
.
Idag har vi tvättat och vinterbonat bilen (installerat rattmuff) vilket tog lite längre tid än vad vi räknat med. När vi dammsugit och torkat ur bilen stod vi i kö till automaten, under tiden fyllde vi på diverse vätskor och sprutade avfettning på fälgarna. När vi försökte skruva loss antennen insåg vi att det inte gick. Jag frågade bilisten framför mig om han visste hur man gjorde men han hade inte heller fått loss sin. Han chansade och åkte in i tvätten med antennen kvar. När han kom ut hade han inte längre någon antenn, han såg ledsen ut och rådde oss att be personalen om hjälp. Sagt och gjort fick vi lämna kön och låna ett verktyg som vi sedan fick loss antennen med. Efter ytterligare köande fick vi äntligen bilen tvättad.
.
Jag tyckte att det var otäckt att sitta inne i bilen medan den borstades och skrubbades, tydligen är man en mes när man tycker så och det fick jag minsann höra. Nu är bilen hur som haver ren och alldeles, alldels blänkande. Att det är den finaste bilen på Haga råder inga tvivel om.
.

.
Jag slipper dessutom förhoppningsvis att frysa sönder mina händer när jag kör till jobbet i vinter. Rattar kan bli otroligt kalla ska ni veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0