Sushi och lördagsmys

Lördagskvällen bestod av hemmagjord sushi, rött vin och lite hemmagjord glass till efterrätt. Blir en lördag bättre än så?

Förutom ris smaksatt med vitvinsvinäger, socker och salt har jag kallrökt lax, philladelphiaost, wasabi, avocado, gurka, röd paprika, sockerärtor och sharon i min sushi. Japanerna skulle förmodligen inte bli särskilt imponerade, men gott var det.

Glassen bestod av två sorter, den ena körsbär och den andra Non Stop, det senare var min sambos önskemål. Vår glassmaskin från 90-talet har tyvärr börjat haverera, det är numer bara den ena skålen som fungerar, så vi kan bara göra en smak åt gången, sicket elände.





Den goda maten kompleterades med Spider-man från 94, barndomsnostalgi på hög nivå. Tillsammans med Sailor Moon och Batman var Spider-man, enligt mig, något av det mest spännande man kunde titta på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0