På väggen eller på bordet?

Förra veckan hade jag och min käraste nöjet att besöka så mycket som sex olika second hand-butiker och loppisar under loppet av två dagar, detta i sällskap med min mor och syster. Bland alla konstigheter man kan hitta på loppis så gjorde jag en hel del fynd. Några av dem var dessa fina tallrikar med Boråsmotiv. Tallrikarna kommer från Gustavsberg och är tänkta att samla damm på någon vardagsrumsvägg. Jag pillade dock bort krokarna och ämnar ha faten till kakor och annat trevligt. Det är väl egentligen det man ska använda tallrikar till, inte hänga dem på väggen.

Sedan tidigare har jag ett kakfat med Östergötland-motiv. Egentligen är det min sambos tallrik men jag har aldrig sett honom använda den.

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja,mycket trevligare o finare att ha kakor på faten än att ha dem uppsatta på någon vägg!

2011-07-26 @ 17:43:36
URL: http://blomstertappan.blogg.se/
Postat av: Therés

Ja visst blir det mycket trevligare så!

2011-07-27 @ 10:16:37
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0