Kaffetåren den bästa är!

Kaffe är väldigt gott. Hade det inte varit så att jag får ont i magen av mer än två koppar om dagen, ibland mindre än då, så hade jag förmodligen druckit kaffe hela dagen lång. Istället får jag välja mina stunder och njuta av de koppar jag kan.
.
Kaffe på morgonen är särskilt gott men ibland hoppar jag över den koppen för att jag misstänker att det kan bli kaffe senare på dagen i något trevligt sällskap. Det fanns en tid då vi satt på Tant Grön i Borås och smög åt oss påtår efter påtår, tills allas magar var i upplösningstillstånd.
.
.
I Frankrike trodde jag att jag skulle få dricka kaffe utöver det vanliga, så blev det inte. Fransmännen verkade föredra enbart espresso och vi som inte dricker det fick nöja oss med något som påminde om kaffet man får från maskinerna som envisas med att misspryda alltför många lärarrum.
.
I Kina dracks det inte mycket kaffe alls, vilket inte var helt underligt med tanke på värmen. Jag var inte alls särskilt sugen på kaffe när graderna steg över de 30. I de fall jag faktiskt köpte kaffe gick det sådär. På Mc Donalds trodde de att jag ville ha ett glas med mjölk till mitt kaffe, efter många om och men förstod de att jag ville ha mjölken i kaffet. Märkligt.
.
.
Det bästa kaffet  jag fick i Kina drack jag nästan en halv kilometer upp i luften, med Shanghai som utsikt. Den latten njöt jag särskilt mycket av.
.
Det alldra bästa kaffet får man nog ändå hemma, i någon av de många kaffeserviserna, i trevligt umgänge och i välkända omgivningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0