Från höga hus till blå himmel

Två veckor i Shanghai är till ända, på både gott och ont. Sverige, eller rättare sagt Finland välkomnade oss tillbaka med en klarblå himmel. Vi såg blå himmel i Shanghai också, men den var väldigt ljust blå och kändes mer avlägsen än himlen hemma. Fast jag vet förstås att så inte är fallet.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med alla intryck, bäst vore att spara dem tills jag glömt bort dem för att då plocka fram dem igen. Shanghai är en fascinerande stad och jag kommer att sakna mycket, som tillexempel massagen, den goda, prisvärda maten, nattens alla ljus och alla trevliga ställen vi besökt. Jag kommer inte att sakna tutandet, mopederna eller toaletterna som består av ett hål i marken.

Ganska snart kommer jag nog att sakna taxiresorna, den smidiga tunnelbanan, de öppna och nyfikna kineserna, prutandet och alla skor jag hade kunnat köpa om jag bara kommit på ett sätt att slippa bära hem dem själv.
Mitt hår älskade fukten, särskilt de första tre dagarna då badhuskänslan var total och det regnade nästan hela tiden. Det tyckte mitt hår om.
Stort tack till min sambos syster med fästman som gav oss tak över huvudet och förgyllde vår tillvaro i Kina

Kommentarer
Postat av: Anonym



Tack själva.

Det var kul att ha er här.

2011-07-07 @ 04:15:15
Postat av: Therés

:)

2011-07-07 @ 10:23:54
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0