Nyheter i vardagsrummet

Igår sa vi hejdå till vår gamla soffa, trotjänaren från 70-talet. Nu hamnar den förmodligen hos några bättre behövande i Norrköping. Idag fick vi våra nya möbler som vi beställde för en hel evighet sedan. Jag var ensam hemma och tog emot möblerna. Jag packade upp en av fåtöljerna och slet som ett djur med att få fast benen, arg hann jag också bli. En av skruvarna gick dessutom inte att skruva åt ordentligt så senare på eftermiddagen fick gossarna från mio vackert komma tillbaka och dra till med skruvdragaren. Den andra fåtöljen samt soffan gick mycket smidigare.
.
Nu har vi möblerat om lite i vardagsrummet och det känns mycket trevligare. Jag kan äntligen ha min handarbetslampa bredvid soffan och TV:n kan stå lite käckt på snedden. Katterna har provlegat men visar annars inget större intresse för de nya möblerna, tack och lov. När vi kommer hem från julfirande i Borås ska vi flytta tavlor och förhoppningsvis kan kanske far min hjälpa oss att flytta lampan om han har vägarna förbi någon gång.
.

.

.
Bilderna återger inte riktigt hur bra soffan och fåtöljerna passar ihop, de är mönstrade på samma sätt men i olika färg. Nu vill jag köpa nya gardiner, piffa till med kuddar och annat mysigt.
.
I kartongen till den andra fåtöljen följde det med en liten ödla, tyvärr levde den inte. Alldeles torr och platt var den.
.

.

Katterna höll mig sällskap och hade väligt trevligt med de stora kartongerna som möblerna kom i. Nu ska vi se på film och prova soffan.

.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Det var fina fåtöljer! Och undra hur ödlan kom dit.

2011-12-22 @ 21:22:10
URL: http://needthatcadillac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0