Hemmagjord ravioli

Sedan jag fick min pastamaskin har jag förutom tagliatelle även gett mig på hemmagjord fylld pasta, något jag förvisso provat tidigare men då med ett resultat som Therés 5 år möjligen hade kunnat vara stolt över. Men det var innan maskinens tid.
.
Fyllningen blev naturligtvis vegetarisk, annat vore befängt. Valet föll ganska snart på spenat och fetaost, tillsammans med lite salt och peppar var det tillräckligt som röra. Jag kavlade långa remsor med pastadeg, klickade på fyllningen, penslade med vattem, lade en annan remsa över och tryckte ihop.
.
.
Jag kan inte påstå att det var jättelätt, några raviolisar fick möta komposten och de som godkändes var inte det mest fulländade jag sett rent estetiskt. Men degen var tunn och jag ganska nöjd ändå, lite skrynklor har ingen dött av.
.
.
Raviolin kokades och bara någon enstaka gick sönder. Till min färdiga pasta serverade jag tomatsås på krossade tomater, lök, vitlök, kryddor och lite ketchup. Det blev hur gott som helst och jag önskar att jag hade en portion här och nu.
.
.
Jag skulle vilja göra grön pasta, färgad med exempelvis spenat, men jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Jag provade att göra spenatpannkakor en gång men det blev inte bra, de föll sönder. Jag får grunna på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0