Bruk och missbruk

Jag har alldeles för mycket garn hemma, eller egentligen har jag kanske bara för lite plats, men det löser inte mitt problem. Jag kan inte skaffa nya nystan. Dessvärre har jag väldigt svårt att helt känslokallt gå förbi fina garner, trots att jag har stickprojekt för flera år framöver. När jag var på Sy och sticka (min lokala garnkälla) sist skulle jag bara köpa en virknål, jag var inte i butiken många minuter men när jag kom ut hade jag inte bara en ny virknål, jag var även två små nystan och ett gäng med mönster rikare. Jag vet inte riktigt hur det gick till. Sedan dess har jag försökt undvika butiken. Egentligen borde jag sluta bläddra i Drops mönstertidningar också, de gör inte begäret mindre kan jag lova.
.
.
Att jag dessutom är slarvig av mig och tappar bort sådant som jag behöver för att fullfölja mina projekt, som enstaka stickor, mönster, virknålar och så vidare, gör inte saken bättre.

Kommentarer
Postat av: Nattouleh

Hihi, det där med många nya projekt känns igen. Och visst är det svårt att låta bli att köpa material när inspirationen kommer ;) I min familj pysslas det mycket framför tv:n, och ibland blir det rent av farligt att sitta i soffan när diverse pysselredskap dyker upp ur stoppningen...

2011-08-23 @ 10:23:10
URL: http://nattouleh.blogg.se/
Postat av: Therés

Haha, det där känner jag igen också!

2011-08-24 @ 20:53:14
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0