Amigurumi

Amigurumi är japanska och betyder ungefär virkat och stoppat djur. Det är tydligen trendigt att pyssla med sådant så för ett tag sedan beslutade jag mig för att ge konsten ett försök, trots att jag egentligen inte är duktig på att virka. Jag kan med möda få ihop lösa maskor och fasta maskor. Jag vet inte vad smygmaskor är och orkade inte undersöka saken så där improviserade jag. Tillsammans med lite ökningar och minskningar var det inte mer avancerat än så att få till en virkad björn.
.
Min mamma skrattade åt min amigurumi men jag tyckte att den blev ganska söt. Benen är något skeva vilket beror på att jag tittade på Lost under monteringen. Det ger amigurumin lite extra karaktär, skevheten alltså. Såhär i efterhand kan jag hålla med mamma om att benen är lite tunna, men jag följde trots allt en beskrivning så det är väl meningen att det ska vara så. Mer eller mindre hela björnen är föresten skapad med Lost som ledmotiv, vilket för övrigt ledde till att jag i natt drömde att jag var med på Lostön. Det var mycket spännande.
.


Kommentarer
Postat av: Nattouleh

Hej du och tack för kommentaren på mitt inlägg :) Visst har jag gjort halsbandet själv, en liten hobby, har fler inlägg om smycken om du vill se mer bilder :) Mysig blogg du har, förresten! Härliga bilder och ämnen, och häftigt med veganska recept, måste prova något nån gång...

2011-08-17 @ 18:42:07
URL: http://nattouleh.blogg.se/
Postat av: Jennie

Åh vad söt, en sån skulle man ha att ge till syskonbarnen när man träffar dem första gången. Fast iofs så är det stört omöjligt för mig att virka över huvud taget. Jag skapar bara trassel med tråd, inte lika häftigt att ge bort. Ses i morgon förresten :)

2011-08-18 @ 13:57:08
URL: http://Eranthes.wordpress.com
Postat av: Therés

Det var inte så svårt, och jag är inte heller duktig på att virka. Ska jag ta med virknålen i morgon kanske? ;)

2011-08-18 @ 19:31:58
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0