Seitan

När min söta vegansyster besökte mig för ett tag sedan bakade vi seitan, ett vegansk alternativ till kött. Vi använde min assistent och smaksatte steken med lök, rökt te, soya och mängder med kryddor. Jag tycker att det i slutändan blev väldigt gott, lite segt, men väldigt gott. Kanske påminner det lite för mycket om kött, tack och lov slipper man slemmiga fettlager, brosk och annat sådant otrevligt. För er som undrar så är seitan gjort på rent glutenmjöl som knådas till en deg, smaksäts med lite av varje och bakas i ugn. Innehåller mycket protein.














Kommentarer
Postat av: Dick

Bara en potatis??! :-p

2010-03-26 @ 22:07:51
Postat av: Therés

Man måste inte äta fler potatisar.

2010-04-11 @ 15:34:56
URL: http://bakomfoten.blogg.se/
Postat av: P Pop

Det ser jättegott ut! Du känner inte för att komma till Malmö och laga det här till mig? :)

2010-05-31 @ 11:46:54
Postat av: Therés

Nej, verkligen inte. Är det inte fräckt nog att be mig laga maten, ska jag behöva resa flera timmar för det också? Värdelöst.

2010-07-04 @ 15:40:24
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0