Stora grytor med stora öron

När jag fyllde år fick jag en stor gryta av min kära syster och bror. Tidigare har jag fått använda två och ibland till och med tre grytor när jag vill koka en större mängd med något, det slipper jag nu. Jag har redan använt min nya gryta två gånger och är mycket nöjd. Grytan rymmer tio liter och det passar bra när man ska koka bönor, saft eller som i mitt fall för tillfället, ärtsoppa.



Ärtsoppa är föresten väldigt gott och det är väldigt bra att ha några burkar färdig ärtsoppa i frysen, det blir billiga, bra och goda matlådor. Tyvärr har ärtsoppa fått dåligt rykte, kanske tack vare den blaskiga röran skolbespisningen kallade soppa. Ni som inte har smakat ärtsoppa sedan barnsben borde ge den en chans till upprättelse. Ärtsoppa, pannkakor och punch en torsdagskväll, det blir inte mycket bättre än så.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är verkligen sant. Med mycket senap!

2009-09-10 @ 18:25:04
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/
Postat av: Therés

Jag har aldrig riktigt förstått det där med senap. jag hade färsk ingefära till min soppa istället, det var faktiskt väldigt gott.

2009-09-10 @ 20:09:19
URL: http://bakomfoten.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag är fortfarande lite skeptisk till ingefära, men jag försöker lite varje gång vi äter sushi så snart borde jag uppskatta det.

2009-09-13 @ 02:43:28
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/
Postat av: håkan

skolan sopppa må vara skolans soppa...men våga inte tala illa om Soldatens ärtsoppa med extrafläsk, på burk...då blir jag sinter! hahhaa

2009-09-13 @ 17:24:01
Postat av: Therés

Jenny: Färsk ingefära är gott till allt, prova så får du se.



Håkan: Jag har aldrig smakat soldatens ärtsoppa, just med tanke på det extra fläsket, men jag tror dig.

2009-09-14 @ 12:46:59
URL: http://bakomfoten.blogg.se/
Postat av: Dick

Jag har ätit ärtsoppa för inte så väldigt länge sedan. Ärtsoppa är värt mer gehör tycker jag.

2009-10-15 @ 11:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0