Länge sedan sist ...

Nu har bloggen stått stil ett ganska bra tag. Eftersom jag är student skulle man kunna tänka sig att jag bara hänger framför böckerna hela dagarna och inte alls har tid för något annat. Så är inte fallet, åtminstone inte nu när jag har två hemtentor att pyssla med, då blir det väldigt mycket hushållsarbete gjort. Jag har kokat mängder med bönor, gjort flera omgångar knäckebröd, bakat lite muffins och städat en hel del, ingen stress här inte. Trots att jag hela tiden kommer på roligare saker att göra än att skriva om etik och religionshistoria, så blir hemtentorna på något märkligt sätt gjorda. Faktum är att jag är i ganska god tid. Hade jag studerat inför salstentor däremot, då hade det inte blivit mycket gjort här hemma.

Jag förstår för övrigt inte riktigt tanken med att låta studenterna läsa två kurser samtidigt, på halvfart, för att sedan ge oss två hemtentor med bara några timmar mellan inlämningsdatumen. Nåväl, egentligen är det inte mig emot, jag bara klagar lite därför att jag kan, det hör till. Men lite roligt är det att jag har två hemtentor på gemensamt 20 sidor att lämna in under nästa vecka, därefter väntar en c-uppsats i religionshistoria.

Mina studier har idag bestått av att se och begrunda filmen Björnbröder, jag måste säga att jag lyckades ypperligt med dagens mål. Nog om studier, nu ska bloggandet igång igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0