En produktiv dag

Klockan är ännu inte eftermiddag men jag har redan hunnit med en massa saker. Morgonen ägnade jag åt min uppsats, därefter blev det en sväng till stan. I stan gick jag runt och tog lite bilder i det fina vädret, samt passade på att köpa te och gå till stadsbiblioteket. Jag var ute efter böcker om nordisk mytologi men hittade inte en enda på hyllan för religionshistoria, jag frågade en bibliotekarie om de kunde finnas på någon annan hylla. Hon tipsade mig glatt om barn- och ungdomshyllan, då gick jag därifrån.

På vägen hem cyklade jag förbi biblioteket på universitetet och plockade upp en bok som jag beställde för några dagar sedan. Väl hemma blev det lunch och därefter gjorde jag och gubben min en pumpalykta, han var lite motsträvig mot denna amerikanska sed men jag tyckte att det var roligt, söt blev den också. Senare idag ska jag gå och handla, sedan ska jag baka bröd, krydda färskost som har blivit färdig under dagen, samt försöka läsa lite om Snorre och de andra gubbarna.



Drömmarnas plats i Linköping är ett av de finare stadskonsverken jag har sett. Varför måste stadskonst ofta vara så ful eller konstig? Det här är en båge över en å, det är fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0