Lukten av sommar!


Så snart solen tittar fram den kortaste av stunder börjar folk ockupera de allmäna  grillplatserna, dra fram klotgrillar och skräpa ner med engångsgrillar, man kan knappt gå utomhus utan att känna lukten av tändvätska, kol och olika slags grillad föda. Jag och min sambo är inte sämre och även om det är lite stök att marinera, tända och få till en fin glöd är det värt besväret, så länge man inte gör det varje dag. I helgen ställde vi klotgrillen i skydd av muren och grillade trots det blåsiga och lite kalla vädret. Gott blev det garanterat.                    

Jag tycks vara en av de få som uppskattar sojakorv, varför det inte faller fler på läppen kan jag inte förstå. Tillsammans med färska champinjoner, paprika, lök, rädisor, zucchini, örtagårddressing och klyftpotatis blev sojakorven ännu bättre. Måltiden kompleterades ytterligare med en kall och skummig Kilkenny.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Grillspetten påminner mig om senaste Linköping-visiten. Underbart =)

2009-05-21 @ 20:44:48
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0