Mumsiga fruktbollar

Bollarna ni ser på bilden nedan är inte chokladbollar, utan bollar av torkad frukt som jag och min syster gjorde under förra fredagskvällen när vi var sugna på något gott. Det är bara frukt i bollarna så de går utmärkt att äta under detox, helst ska man inte välja frukt med konserveringsmedel, färgämnen eller liknande förstås. Detox eller ej, jag kommer nog att göra dessa bollar fler gånger.

1 dl solroskärnor
1 dl russin
12 torkade aprikoser
10 torkade fikon
kokos

Hacka solroskärnorna i en matberedare, tillsätt russinen, aprikoserna och fikonen. Mixa fruktblandningen tills den är geggig nog att rulla ihop till små bollar, rulla dessa bollar i kokos, eller något annat om ni föredrar det. Bollarna är godast om de har fått stå i kylen ett tag. Mumsigt full i bibblan!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ååh det där såg inte helt dumt ut! =)





/Lifely.blogg.se

2009-03-15 @ 18:12:15
Postat av: jenny

Jag känner mig ännu sämre med min munk-inlägg nu när du presenterar dina fruktbollar. Nyttiga människa!

2009-03-15 @ 19:44:15
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/
Postat av: Therés

De där små krabaterna var verkligen goda, jag önskar att jag hade ett par nu. Man får akta sig så man inte äter för många bara, torkad frukt har ju en tendens att sätta fart på magen. :)

2009-03-15 @ 21:15:54
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0