Fruktsallad med frön och nötter

Fruktsallad är väldigt gott men det är ganska sällan man tar sig tid att köpa flera olika sorters frukt och sedan mixa ihop dem, igår tog jag mig tid till detta. Jag tog de frukter jag hade hemma och blandade ihop, sedan rostade jag lite nötter och frön för att göra det hela lite matigare. Det blev väldigt gott. Om man väljer frukt som avger saft, exempelvis tinade jordgubbar så slipper man använda sig av sockerlag, saften från jordgubbarna håller de andra frukterna fina. Sockerlag kan man dessutom inte använda när man detoxar.

20 frysta jordgubbar
1 banan
½ blodgrape
1 äpple
chasewnötter
sötmandel
pumpakärnor

Tina jordgubbarna, skiva den övriga frukten och blanda alltsammans i en skål. Rosta nötter och kärnor på hög värme i en stekpanna, använd olivolja om det behövs. Häll de varma nötterna över frukten och ät. Det hade varit gott med vindruvor i men det hade jag inga hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0