Förrätt - Laxrullar med färskost och ruccola

Idag kom två av mina bröder och min brorsdotter på besök och åt middag med mig, syster, mor och far. Mor bjöd på kött och potatisgratäng medan jag gjorde sallad samt förrätt och efterrätt. Förrätten bestod av laxrullar med ruccola och färskost, väldigt gott. Som färskost valde jag Philladelphia med vitlök och örter.

8 port
   3 tunnbröd
   200 g kallrökt lax
   ruccola
   färskost

Bred ett lager med färskost över tre tunnbröd, fördela laxen mellan bröden och strö över lite ruccola. Rulla ihop bröden och skär varje rulle i 3-4 cm tjocka bitar. Toppa med lite ruccola och eventuellt någon röra. Min laxrullar fick lite romröra till sällskap


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0