Middagsduellen

För ett tag blev jag utmanad i att laga något gott och enkelt, jag är lite långsam av mig men nu äntligen kommer mitt improviserade bidrag. Grönsaksgryta med ris, enklare kan det inte bli och med rätt grönsaker och kryddor kan det bli hur gott som helst.  Jag hade tyvärr ingen lök hemma men det gjorde inte så mycket, det blev väldigt gott ändå och klart på en halvtimme. Vad skulle jag göra utan grönsaker?

   1 burk krossade tomater
   1 dl creme fraiche
   3 morötter
   1 burk kikärtor
   blomkål
   ärtor
   Spiskummin
   Garam masala
   salt
   peppar

Blanda krossade tomater, morötter, blomkål, ärtor och kryddor i en gryta, koka upp och låt sjuda i några minuter, tillsätt creme fraiche och kikärtor, låt koka ytterligare några minuter. Servera med ris och råa grönsaker.


Utmaningen hittar ni här: http://ensjuktbra.blogg.se/2009/july/middagsduellen.html

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmm, ser jättegott ut-måste jag prova! Och verkar så enkelt!

2009-07-21 @ 12:39:31
Postat av: Sara

Oj, mitt namn försvann visst innan men det var från mig iaf!

2009-07-21 @ 12:40:24
Postat av: Therés

Mm, allt blir gott med indiska kryddor :)

2009-07-21 @ 13:51:05
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0