Krusbärskräm

Att blogga eller ens sitta vid en varm dator känns inte särskilt lockande när solen skiner lagom och man vill gå ut eller när solen skiner för mycket och man bara vill ligga halvdöd i skuggan och äta isglass. Idag regnar det dock och då passar jag på.

För ett tag sedan kände jag mig tvungen att rensa ur förra årets bär ur frysen och då passade det bra att koka lite kräm av de krusbär jag hade kvar. Krämen blev en rosa blandning mellan gröna och röda krusbär, fint och gott. För den som är nyfiken kan jag upplysa om att jag använde mig av följande:

   Ungefär 1 liten tinade, rensade krusbär
   5 l vatten
   3 msk potatismjöl
   socker efter smak

 
Koka upp vatten och krusbär, mosa bären då de blivit mjuka och smaka av med socker. Rör ut potatismjölet i lite vatten och häll försiktigt ner blandningen i krämen. Rör om och låt koka några minuter. Servera varm eller kall tillsammans med mjölk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0