Mörk lager från Haga hembryggeri

För två veckor sedan tappade vi upp ölet på flaska och sedan dess har det fått stå för att kolsyras. Igår kunde vi smaka på det. Kolsyran fanns där, likaså alkoholhalten. Kanske hade det kunnat vara lite mer kolsyra, mest av estetiska orsaker. Ölet smakade gott men inte lika gott som ölet vi har gjort tidigare, kanske beror det på att det är svårare att göra lager eller något. Lite mer humle i eftersmaken hade inte suttit fel.
.

.

.

Min bild blev inget vidare såg jag när jag lade över den på datorn, fokus hamnade på allt utom på mitt ölglas. Nåväl. Nästa gång ska vi göra ale igen, en söt och karamellig ale, det har jag bestämt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0