Nostalgi

I går var jag på mina elevers student, vilket lockade fram minnen från min egen student för sju år sedan. Känns märkligt att det var så länge sedan. Det är svårt att säga vad som är annorlunda nu till skillnad från då, men det är det förstås. Jag ser åtminstone nästan likadan ut.
.

.

Trots nostalgin (jag gillar inte riktigt att tänka tillbaka) var det trevligt att vara med på studenternas dag. Studentceremonin ser lite annorlunda ut i Katrineholm än vad den gjorde/gör i min ungdoms stad. Huvuddragen; äta frukost, lyssna på tal, sjunga, springa ut och åka lastbil fanns med förstås. Hela skolan var full med bilar men som tur var hann jag åka hem innan alla andra också gjorde det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0