Redo för medeltiden

Sedan i våras har jag haft som projekt att sy nya medeltidskläder, de förra kom till i all hast inför ett besök på Gotland och medeltidsveckan för tre år sedan. Den här gången hade jag tid (och pengar) att lägga ner mer engagemang på kläderna. Lagom till att jag blev klar med mina kläder blev min sambo också sugen på en ny medeltida garderob, vilket han fick förstås.
 
Mina kläder består av en grön underklänning i linne och en röd överklänning i ylle. Jag har även en mörkgrå struthätta, även den i ylle. Skärpet och väskan köpte jag i medeltidsbutiken Olde Hansa i Estland. Hättan kommer från medeltidsveckan på Gotland.
 
 
 Min sambos kläder består av bruna byxor i linne, en skjortel i blått linne samt en överskjortel i gult ylle. Hans struthätta är i samma tyg som min överklänning. Hättorna har både svans och luva, även om det inte riktigt syns på bilderna.
 
 
På Fredag åker vi till Stallarholmen, visserligen är det en vikingafestival men vi får väl vara lite före vår tid, det händer inte alltför ofta.
 
 

Kommentarer
Postat av: dina-maria johansson

Så fint det blev hoppas ni får trevligt...

Svar: Tack så mycket. :)
Therés

2012-07-05 @ 18:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0