Ledighet

Innan jobbet i går åkte jag till bilprovningen för att besiktiga bilen. Besiktningsmannen var väldigt trevlig och pratade på om bilen och ställde frågor om mitt jobb, fin att titta på var han också. Bilen hade en del normala förslitningar men tack och lov inga katastrofproblem. Sedan ett par dagar tillbaka har jag dock hört ett dovt ljud i bilen, vilket jag berättade för besiktningsmannen. Konstiga ljud är mycket läskigare än eventuell kostsamma reparationer. Vi provkörde bilen tillsammans och han hörde också ljudet, det är förmodligen ett hjullager. Jag fick dock ingen anmärkning på det. För övrigt fick jag beröm för mina bromsar och för bilen i övrigt. Angående bromsarna tog jag äran åt mig och sa att jag grejat lite med dem i somras.
.
Senare på dagen bokade jag tid på en verkstad, prisförslaget jag fick var dock ganska mycket högre än de kostnader besiktningsmannen pratat om. Jag ringde en annan verkstad och fick ett annat prisförslag, över 2000 kronor billigare, dessutom kunde de ta hand om bilen redan nu på måndag.
.
Förutom att laga bilen ska sportlovet ägnas åt skridskoåkning. I går köpte jag och min sambo nämligen skridskor, så nu kan isen få ligga kvar ett litet tag. I skridskoåkandets värld är könsrollerna tydligen fortfarande starka, damvarianterna var vita med små blommor och med taggar fram medan mansskridskorna var svartvita och utan taggar. Jag förstår inte varför inte alla har taggar, man åker ju mycket bättre med taggar.
.

.

Mina orkidéer har börjat slå ut men stänglarna är fortfarande väldigt korta. Jag förstår inte vad jag gör för fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0