Liten korg med glass och sådant

I fredags gjorde mina elever en så söt och piffig efterrätt att jag var tvungen att ta efter dem nu i helgen. Bakverket består av en liten korg som man kan fylla med vad man vill. Jag fyllde mina med glass, grädde, blåbär och några Smarties. Det blev ett lite roligare sätt att servera vanlig glass på helt enkelt. Korgarna smakade dessutom kanel och det var inte dumt.
.
.
Korgen består av en smet på ägg, mjöl, socker och kanel som är utbredd till en rund kaka på en plåt. Den färdiga kakan är sedan formad till en korg med hjälp av ett litet glas. Inte jättesvårt men lite pilligt.
.
Idag ska jag åka till Borås och det ska bli trevligt. Det är förstås inte vidare roligt att sitta i bilen ensam men jag har några talböcker med mig så det ska väl gå an det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0