Pepparkakor i mängder

Förra året bakade vi pepparkakor ganska sent i december vilket var en missberäkning då vi i januari fortfarande knaprade julkakor. Pepparkakor hör december till och sedan tröttnar man så smått på dem. Erfarenheten rikare har vi i år haft framförhållning och redan nu, en vecka innan första advent, har vi bakat alla våra pepparkakor. Att det kunde bli så extremt många förstår jag inte. Vi började baka i lördags men orkade inte baka klart, de sista plåtarna fick jag ordning på i morse medan min krasslige sambo låg och sov.
.

.
Nya figurer för i år blev älgar, änglar, fiskar och fötter. Mina personliga favoriter är änglar och klassiska små hjärtan, men även miniälgarna var riktigt söta. Lite glögg och provsmakning av kakorna avslutade senare lördagen.
.

.
Receptet på degen kommer från Sju sorters julkakor som nog är den bästa boken med julrecept. Den kan jag rekomendera. Förra årets lussekatter, som var fruktansvärt goda (jag tycker om oxymoroner), var också efter ett recept i ovan nämna bok. Lussekatter måste vi baka snart också. Jag älskar lussekatter.
.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så du rekommenderar »sju sorters julkakor»? Jag rekommenderar att du stavar rekommendera med två »m».

2011-11-22 @ 17:09:32
Postat av: Anonym

Så du rekommenderar »sju sorters julkakor»? Jag rekommenderar att du stavar rekommendera med två »m».

2011-11-22 @ 17:11:08
Postat av: Therés

Jag rekommenderar att du bara trycker på "Skicka" en gång.



2011-11-22 @ 18:37:35
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0