Bebiströja

Jag har stickat en tröja till en bebis, vilket min sambo tycker är underligt eftersom vi ingen bebis har, han var dock inte lika mild i sitt ordval. Det är nu så att det går fruktansvärt mycket fortare att sticka en tröja i miniatyrformat än en tröja i vuxenstorlek. Dessutom har jag en låda full med restgarner som behöver göras åt till mindre projekt och så spar jag tålamodet till viktigare tillfällen.

Tröjan är stickad av resterna från garn jag använde till en halsduk, en halsduk som tyvärr blev stulen tidigare i vinter. Modellen är ganska klassisk och lite rolig eftersom den nästan stickas i ett stycke, Framstycket och bakstycket stickas runt på rundsticka, ärmarna påbörjar man försig men de sätts sedan in på rundstickan. Tröjan har en del skönhetsfel men det är nog ingenting man tänker på om man inte vet om det, så nu nämner jag det inte igen. Jag är överlag nöjd då det är första gången jag stickat en vanlig tröja.

Mönstret, eller receptet som jag alltid vill säga, hittas på www.drops.se. En fantastisk sida för övrigt.






Nu håller jag på med en liten bebismössa, av garn som köptes för att användas till sockstickning.


Kommentarer
Postat av: Emmy

Vilken söt bebiströja. Visst är det tillfredställande att sticka små plagg :)



Tack för kommentaren på min blogg. Jag har ingen textilutbildning, men hantverk är det är det roligaste jag vet, och jag har övat i många år.

2011-03-15 @ 13:25:42
URL: http://yllet.blogspot.com
Postat av: Lovisa

MEN THERÉS

bebis-cravings?

2011-03-15 @ 16:15:51
URL: http://needthatcadillac.blogg.se/
Postat av: Therés

Vadå, vill inte Lovisa bli moster?

2011-03-16 @ 16:26:27
URL: http://bakomfoten.blogg.se/
Postat av: Evelina

Åh vilken fin! Jag kan också tänka mej att göra bebisgrejer utan bebis. Få saker är ju så gulliga som saker i bebisstorlek. Och så finns det ju natruligtvis en chans att en Therés Junior eller Micke Junior en dag ska få äran att ikläda sig plaggen med, Toppen!

2011-03-23 @ 10:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0