Naturkrock

I måndags åkte vi ner till Borås och efter att ha hälsat på lillasyster och sett en otäck film tillsammans med henne, åkte vi vidare till stugan. Där det var becksvart eftersom ytterlampan inte var tänd och vi såg ingenting. Morgonen efter gick vi ut i trädgården och blev välkomnade av våra nyinflyttade grannar.
.
.
Den söta kvigan stod och slickade på min bil när vi kom ut, när hon såg oss kom hon genast fram och hälsade. Mer social kossa har jag aldrig mött, 0312 hette hon. Kanske hade hon ett annat namn också men det sa hon ingenting om.
.
.
Ganska snart kom det sju kvigor till galoperande och ville ha vår uppmärksamhet.
.
.
När kossorna hade tröttnat på oss (hur roliga kan kor tycka att två människor är?) gick de vidare för att undersöka min bil. Kossor använder sig av orala, slemmiga metoder för att lära känna nya föremål, vilket både jag och bilen fick erfara.
.
.
Jag tyckte inte riktigt om att kossorna gosade med mina backspeglar så jag försökte mota bort dem när jag tyckte att de lärt känna bilen nog. Av någon anledning var kossorna inte berörda av min myndiga stämma och auktoritära uppenbarelse. De gav sig inte helt innan vi åkte därifrån en stund senare.
.
.
Trots kommunikationssvårigheterna var det mysigt att bo granne med kossorna. När vi gick in i stugan igen följde 0312 med så långt hon kunde, sedan stod hon och råmade efter oss en stund. Tyvärr var det lite sämre väder de kommande dagarna och kossorna höll sig undan, de var dock vänliga nog att lämna en kärleksfull hälsning i form av intryckta backspeglar.
.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha, så roligt skrivet! Vilket spännande möte :D

2011-08-14 @ 11:55:00
Postat av: Rebecka'

Fin blogg :)

2011-08-14 @ 12:26:32
URL: http://rebeckalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0