Stickat och tovat

Som jag skrev i några inlägg tidigare har jag börjat en kurs i stickning. Kursen är mer än halvvägs och jag har stickat två par sockar, ett par vantar och lite mindre projekt. Förhoppningsvis ska jag hinna sticka en luva innan kursen slutar. Det blir ganska mycket stickning för tillfället, jag skulle nästan kunna påstå att stickningen har tagit över bakningen, vi får se hur länge det håller i sig dock.

Nästan varje kurstillfälle har vår ledare lite tips åt oss, en kväll berättade hon om tovning och det tyckte jag verkade roligt så jag provade detta ganska snart. Man stickar först någonting i ren ull, därefter tvättar man det i tvättmaskin och då blir det man stickade tovat, krymper lite gör det också.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0