Bikontroll

I onsdags var det en vecka sedan bina fick flytta in i vår kupa i Getå. Vi passade på att avlägga ett besök för att se om de börjat arbeta som de ska. Till hjälp hade vi bland annat katten Isa, som dessvärre inte fick komma för nära för sin husse.
 
 
Bina myllrade som aldrig förr och hade så gott vi kunde se börjat bygga ut vaxkakorna, förhoppningsvis finns där även ett och ett annat ägg.
 
 
Bina var väldigt lugna och snälla, trots att vi inte förslöade dem med brandrök som man annars kan göra. Jag fick ett mystiskt bett vid ögat men min bimäster till sambo hävdar att det inte var ett bi, vilket det kanske inte var. Morgonen efter kunde jag knappt öppna ögat och såg lätt misshandlad ut ungefär halva dagen.
 
 
De är så söta och ludna våra små bin, inte alls farliga. De är väldigt fascinerande att titta på, även om jag har lite svårt för djur som myllrar.
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0