... och sushi dessutom!

Idag när jag ändå skulle ned till stan för att träna gick jag förbi Hemtex, dock utan större hopp om att hitta några vettiga kappor. Döm om min förvåning när det var just vad jag gjorde. Jag köpte gardiner och dessutom matchande kuddar, nu saknas bara en pläd och några matchande detaljer.
.
När vi kom hem igen tog vi en sväng till världens centrum, det vill säga Hageby. I den nyöppnade djuraffären hittade vi ett klösträd som var högt nog för vår lägenhet och det kostade dessutom bara 800 kronor, det är bra för ett takhögt klösträd.
.
Innan vi åkte hem bestämmde vi oss för att köpa med sushi, vad gör man inte när man går förbi en sushirestaurang som man ännu inte provat? Jag köpte vegetarisk och fick de sötaste små bitar, mycket mindre än Mikael som köpte vanlig. Förutom sushi ingick jättegod misosoppa och efterrätt i form av melonbitar i söt sås. Det var den bästa sushin jag ätit i Norrköping, den var så bra att den faktiskt kan tävla med Futomaki i Borås. Bamboo Sushi hette det här stället, rekomenderas varmt.
.

.
Gardiner, matchande kuddar, klösträd och sushi på en och samma dag. Lite chaite på det och dagen blir perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0