Herrtröja med mönster

Mitt största stickprojekt hittills var en tröja till min sambo, den blev klar för ett litet tag sedan. Jag hade tänkt börja med den efter hans födelsedag förra året men att hitta ett lämpligt mönster och rätt garn tog längre tid än vi trodde. När vi äntligen hade hittat ett mönster som både jag och tröjans framtida bärare var nöjda med ställde garnet till med bekymmer. Garnet som hörde till mönstret hade utgått så jag fick ta ett annat, vilket en av damerna i stickaffären var något skeptisk mot. Hon förutspådde att jag skulle behöva över 30 nystan medan jag tänkte mig ungefär hälften av det. Jag slutade på 14 nystan så det är jag ganska nöjd med.
.
Tröjan tog nästan precis 4 månader att sticka, vilket inte är särskilt lång tid. Tänk dock på att under de där månaderna befann sig ett sommarlov och ganska många Lostavsnitt.
.

.

.

Nu vill jag bara sticka små, små saker som inte tar lång tid alls att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0