Veganska smörgåstårtor och student

I fredags tog min lillasyster studenten och efter att hon sprungit ut från Borås högre allmänna läroverk åkte hon lastbil och därefter bjöds det på studentskiva i hennes lilla lägenhet som luktar 70-tal, på ett bra sätt. Min kreativa syster stod själv för maten, med lite hjälp av mor. Ska man vara riktig noga så var jag där och skar tomater och rädisor.

Maten bestod av två magnifika smörgåstårtor som naturligtvis var helt veganska. Den ena med skagenröra, hemlagad ost och tångkaviar i mängder, den andra med hemmagjorda köttbullar och rödbetssallad.
Det var två mycket vackra och goda smörgåstårtor, månne var de inte lika feta som de med mejeriprodukter i, men minst lika goda.
I bakgrunden kan man skymta den gröna 70-tals-servisen som min mor köpte en gång i tiden.

Att min syster klarar sig genom gymnasiet med utomordentliga betyg, håller fast vid sina övertygelser trots påtryckningar och odlar sina intressen (bokstavligt talat ibland), tycker jag är fantastiskt. Nu var det ingen som trodde något annat men det gör inte det hela mindre fantastiskt.
Min syster hittar ni på www.needthatcadillac.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Naaaw, vad gullig du är :)

2011-06-13 @ 23:38:21
URL: http://needthatcadillac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0