Väldigt mycket nytt och lite som vanligt.

Sedan mitt förra inlägg har det hänt en del. Linköping har bytts mot Norrköping, studier har bytts mot arbete och examensbeviset hänger på väggen sedan månader tillbaka. Jag bakar fortfarande och står i, även om det numer får förgylla mina helger snarare än vardagar.

Sedan jul har frysen varit full med lussiga katter, polkaknäck och vörtbröd, nu börjar detta tack och lov tunnas ut och vi kan äntligen börja med nya projekt. Idag har jag och min käraste, som i skrivande stund har slocknat av ren utmattning, bakat Norrländskt Hällabröd. Även om vårt nya kvadratiska kök är riktigt hemtrevligt och bra, är det inte så fantastiskt att vi har en häll till godo, vi fick nöja oss med att baka bröden på heta plåtar.

Ett mycket gott och lättbakat bröd, kan dock tänka mig att det blir torrt snabbt. För den som vill ha receptet kan jag meddela att det finns att hitta på förpackningen för kornmjöl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0